Klienci Indywidualni
Dla Klientów ceniących swój czas i pieniądze oraz tych którzy oczekują wygodnych rozwiązań proponujemy usługę Internet Banking, która daję możliwość zdalnego zarządzania swoimi finansami przez Internet.
Korzyści płynące z posiadania Internet Bankingu:
- nieograniczony dostęp do rachunku – o dowolnej porze, z dowolnego miejsca,
- możliwość zlecenia przelewu przez 24h/dobę,
- możliwość zlecenia przelewu natychmiastowego (Express Elixir) – zlecenie on-line środki trafiają na rachunek beneficjenta po kilkunastu sekundach,
- możliwość zlecenia realizowania tzw. zlecenia stałego,
- możliwość doładowania telefonu,
- możliwość wygenerowania wyciągów według potrzeb klienta.
Bank, kierując się rosnącymi potrzebami swoich klientów, w szczególności w zakresie mobilności, udostępnia usługę Internet Banking na urządzeniach typy smartfon czy tablet – patrz Usługi mobilne – aplikacja Nasz Bank
Aplikacja mobilna Nasz Bank jest rozszerzeniem usługi Internet Banking, a jej zadaniem jest umożliwienie korzystania z dostępu do rachunków poprzez urządzenia mobilne typy smartfon lub tablet.
Możliwości aplikacji są niemalże tożsame jak w przypadku pracy z wykorzystaniem komputera. Klient ma możliwość 24h/dobę:
- sprawdzić stan swoich rachunków,
- sprawdzić historię obrotów na rachunkach,
- zlecić realizację przelewu, w tym zaczytać treść przelewu z QR kodu,
- zlecić realizację przelewu natychmiastowego (Express Elixir) – zlecenie on-line – środki trafiają na rachunek beneficjenta już po kilkunastu sekundach,
- doładować telefon.
Dodatkowym atutem aplikacji jest możliwość wygodnego i bezpiecznego autoryzowania składanych zleceń, gdyż aplikacja zapewnia tzw. silne uwierzytelnienie.
Dokumenty:
KANTOR WALUTOWY SGB
Usługa umożliwiająca szybką i bezpieczną wymianę waluty po atrakcyjnym kursie z wykorzystaniem bankowości elektronicznej.
Zalety usługi:
- wymiana waluty w czasie rzeczywistym (tryb online) 7 dni w tygodniu, 24h/dobę
- atrakcyjne kursy walutowe oparte bezpośrednio o kwotowania rynkowe
- intuicyjny serwis transakcyjny
- wyjątkowo wygodny sposób wymiany – bez wychodzenia z domu z wykorzystaniem komputera, tabletu czy telefonu
- brak dodatkowych opłat /usługa świadczona jest w ramach opłaty za prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR)/
- możliwość zlecenia transakcji wymiany z datą przyszłą, po założonym kursie
Aby skorzystać z usługi należy:
- posiadać konto złotówkowe,
- posiadać co najmniej jedno spośród oferowanych kont walutowych (EUR, GBP, USD),
- mieć aktywny dostęp do bankowości elektronicznej.
Bank różnicuje oferowane kursy walut pomiędzy transakcje zlecone do realizacji:
- w podstawowych godzinach świadczenia usługi tj. w dni robocze, w godzinach pomiędzy 9:00 a 15:30;
- w rozszerzonych godzinach świadczenia usługi tj.
– dni robocze w godzinach innych niż w podstawowe godziny świadczenia usługi
– całodobowo we wszystkich dniach nieroboczych
Zlecając wymianę w godzinach podstawowych Klient uzyskuje korzystniejszy kurs waluty niż przy wymianie realizowanej w godzinach rozszerzonych.
Bank oferuje wymianę pomiędzy: PLN a EUR, GBP i USD
Regulamin i instrukcja użytkownika:
Dogodna forma zarządzania swoimi środkami poprzez usługę SMS Banking. Po otrzymaniu środków na rachunek Klient otrzymuje na telefon komórkowy wiadomość SMS w treści której znajduje się kwota jaką został uznany rachunek jak również stan wolnych środków do dyspozycji Klienta.
Klient ma prawo wyboru komunikatów, które otrzymuje przez SMS Banking:
- zmiana salda,
- otrzymanie wpłaty,
- saldo codziennie o wskazanej godzinie,
- komunikaty Banku.
- Bank pobiera opłaty za czynności związane z SMS w wysokości określonej w obowiązującej taryfie opłaty i prowizji.
1. Rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy (ROR)
Służący do gromadzenia środków oraz do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych zgodnie z Ustawą o usługach płatniczych. Przeznaczony dla osób fizycznych o pełnej zdolności do czynności prawnych. Posiadaczem rachunku może być osoba małoletnia w imieniu której działa przedstawiciel ustawowy. Rozliczenia na rachunku dokonywane są w formie gotówkowej lub bezgotówkowej . Środki gromadzone na rachunku podlegają oprocentowaniu i gwarantowane są przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny(BFG).
Korzyści z posiadania ROR:
- swobodne zarządzanie swoimi środkami,
- możliwość uzyskania kredytu odnawialnego,
- możliwość złożenia zlecenia stałego bądź polecenia zapłaty np. za czynsz, energię gaz itp.,
- korzystanie z międzynarodowej karty płatniczej za pomocą której można pobrać gotówkę w bankomacie, zapłacić w sklepach zarówno w kraju jak i za granicą.
Do pobrania
- Dokument_dot_opłat_rach_w_pakiecie_Dopasowany_do_potrzeb
- Dokument_dot_opłat_rach_w_pakiecie_Młodzieżowy
2. Rachunek oszczędnościowy
Służy do gromadzenia środków bieżących jednak oprocentowanych jak lokata terminowa ze swobodnym dostępem. Środki gromadzone na rachunku podlegają gwarancji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego(BFG).
Korzyści z posiadania rachunku oszczędnościowego:
- brak opłat za prowadzenie rachunku,
- swobodne zarządzanie swoimi środkami,
- wysokie oprocentowanie bez wyznaczania okresu deponowania.
- możliwość złożenia zlecenia stałego bądź polecenia zapłaty np. za czynsz, energię gaz itp.
3. Podstawowy rachunek płatniczy (PRP)
Podstawowy rachunek płatniczy (PRP) to rachunek prowadzony w walucie polskiej, przeznaczony dla osób fizycznych (konsumentów), którzy nie posiadają innego rachunku płatniczego w walucie polskiej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Podstawowy rachunek płatniczy to rodzaj bezpłatnego rachunku, który umożliwia nieodpłatny dostęp do podstawowych usług bankowych takich jak: wpłaty i wypłaty środków, płatności przy npomocy karty oraz zlecania przelewów. Kwota środków zgromadzonych na PRP nieprzekraczająca równowartości 100tys. euro jest objęta gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
Korzyści z posiadania PRP:
- nieodplatne swobodne zarządzanie swoimi środkami,
- możliwość złożenia zlecenia stałego bądź polecenia zapłaty np. za czynsz, energię gaz
itp., - korzystanie z międzynarodowej karty płatniczej za pomocą której można pobrać gotówkę
w bankomacie, zapłacić w sklepach zarówno w kraju jak i za granicą.
Do pobrania
- Dokument dotyczący opłat zw. podstawowym rachunkiem płatniczym
- WNIOSEK o zawarcie umowy podstawowego rachunku płatniczego
4. Rachunek oszczędnościowej lokaty terminowej
Służy do przechowywania wolnych środków pieniężnych posiadacza rachunku przez czas określony z Bankiem. Minimalna kwota warunkująca prowadzenie rachunku oszczędnościowej lokaty terminowej wynosi 100,00 zł. Bank otwiera i prowadzi rachunki lokat terminowych o zmiennym i stałym oprocentowaniu na okresy od 1 do 36 miesięcy. Wysokość oprocentowania zależna jest od zdeklarowanego i dotrzymanego przez posiadacza rachunku okresu oszczędnościowej lokaty terminowej. Odsetki naliczone są za okres deponowania zgodny z podpisaną umową.
Korzyści z posiadania oszczędnościowej lokaty terminowej:
- brak opłat za prowadzenie rachunku,
- bezpieczeństwo zdeponowanych środków – BFG,
- przedłużenie lokaty na kolejny okres bez wydawania dodatkowej dyspozycji,
- możliwość negocjacji stóp procentowych w siedzibie banku.
Dokumenty i druki
Bank realizuje proces przeniesienia rachunku płatniczego zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych z późn.zm.
Przez przeniesienie rachunku płatniczego między dostawcami mającymi siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej należy rozumieć przekazanie, z upoważnienia konsumenta, przez dostawcę przekazującego dostawcy przyjmującemu informacji o wszystkich lub niektórych zleceniach stałych dotyczących poleceń przelewu oraz regularnie przychodzących na rachunek płatniczy prowadzony dla konsumenta przez dostawcę przekazującego poleceniach przelewu i poleceniach zapłaty, w ramach rachunku płatniczego albo jakiegokolwiek dodatniego salda, z rachunku płatniczego prowadzonego przez dostawcę przekazującego na rachunek płatniczy otwarty dla konsumenta przez dostawcę przyjmującego, w walucie rachunku płatniczego, którego dotyczą przekazywane informacje, łącznie z ewentualnym zamknięciem rachunku płatniczego prowadzonego dla konsumenta przez dostawcę przekazującego.
Przedmiotem przeniesienia może być jedynie rachunek płatniczy umożliwiający co najmniej:
- 1) dokonywanie wpłat środków pieniężnych na ten rachunek;
- 2) dokonywanie wypłat gotówki z rachunku;
- 3) zlecanie i odbieranie transakcji płatniczych.
I. Obowiązki i uprawnienia dostawcy przekazującego, dostawcy przyjmującego i konsumenta:
- Po złożeniu przez konsumenta upoważnienia do przeniesienia rachunku płatniczego i w zakresie w nim określonym, dostawca przyjmujący podejmuje czynności zmierzające do przeniesienia rachunku płatniczego konsumenta lub usług powiązanych z rachunkiem płatniczym wskazanych przez konsumenta w zakresie, w jakim dostawca przyjmujący świadczy takie usługi. W przypadku, gdy rachunek płatniczy jest prowadzony dla dwóch lub więcej konsumentów, upoważnienia udzielają wszyscy konsumenci.
- W upoważnieniu konsument może w szczególności:
- określić szczegółowo przychodzące polecenia przelewu i zlecenia stałe dotyczące poleceń przelewu oraz udzielić dostawcy przyjmującemu zgód na realizację poleceń zapłaty, które mają zostać przeniesione;
- określić datę, od której zlecenia stałe dotyczące poleceń przelewu oraz polecenia zapłaty mają być wykonywane z rachunku płatniczego prowadzonego przez dostawcę przyjmującego.
- Dostawca przyjmujący wykonuje czynności, określone w upoważnieniu w zakresie, w jakim umożliwiają mu to informacje przedstawione przez dostawcę przekazującego lub konsumenta, a w przypadku braku takich informacji zwraca on się o ich przekazanie.
- Dostawca przyjmujący, który nie świadczy usług świadczonych przez dostawcę przekazującego w ramach prowadzonego rachunku płatniczego, nie jest obowiązany do ich świadczenia w ramach rachunku otwieranego przez niego dla konsumenta w ramach przeniesienia rachunku.
- Dostawca przekazujący i dostawca przyjmujący, na żądanie konsumenta, udostępniają mu, nieodpłatnie, dane dotyczące istniejących zleceń stałych i poleceń zapłaty, powiązanych z prowadzonymi przez tych dostawców rachunkami płatniczymi konsumenta, które są objęte przeniesieniem.
- W celu zachowania ciągłości świadczenia usług płatniczych na rzecz konsumenta w trakcie przeniesienia rachunku płatniczego, dostawca przekazujący nie może dokonać blokady instrumentów płatniczych przed dniem wskazanym w upoważnieniu udzielonym przez konsumenta, chyba że umowa ramowa rachunku zastrzega prawo dostawcy do blokowania instrumentu płatniczego
- Dostawca przyjmujący lub dostawca przekazujący niezwłocznie wyrównuje każdą szkodę finansową konsumenta wynikającą bezpośrednio z niewywiązania się przez danego dostawcę z obowiązków związanych z przenoszeniem rachunku płatniczego.
- W przypadku, gdy upoważnienie klienta, bądź informacja o której mowa w pkt II ust. 8, obejmuje żądanie zamknięcia rachunku u dostawcy przekazującego, dostawca może stwierdzić istnienie nieuregulowanych zobowiązań uniemożliwiających zamknięcie rachunku w terminie, o którym mowa w upoważnieniu a w przypadku, o którym mowa w pkt II ust. 8 – w dniu wskazanym przez konsumenta, nie wcześniej jednak niż po upływie 6 dni roboczych od dnia otrzymania informacji konsumenta, jeżeli dotyczy to w szczególności rachunku:
- na którym jest blokada środków z tytułu nierozliczonej transakcji płatniczej;
- z którego są dokonywane spłaty kredytów, w tym udzielonych z wykorzystaniem karty kredytowej;
- na którym dokonano zajęcia środków w toku postępowania egzekucyjnego lub zabezpieczającego;
- z blokadami środków;
- na którym została ustanowiona kaucja środków na poczet zobowiązań konsumenta wobec innego dostawcy;
- z saldem zerowym i zaległymi opłatami, w przypadku gdy dostawca przyjmujący nie wprowadza przekroczenia salda na rachunku, a opłaty są naliczone, ale nie zostały pobrane;
- z saldem ujemnym;
- z otwartą akredytywą, otwartym inkasem dokumentowym lub inkasem czeków w obrocie krajowym lub dewizowym;
- prowadzonego dla konsumenta, wobec którego zostało wydane postanowienie o ogłoszeniu przez niego upadłości lub który złożył wniosek o ogłoszenie upadłości;
- powiązanego z członkostwem u dostawcy prowadzącego taki rachunek.
II. Terminy zakończenia poszczególnych czynności w ramach przeniesienia rachunku płatniczego:
- Dostawca przyjmujący, w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania upoważnienia, zwraca się do dostawcy przekazującego o dokonanie następujących czynności, o ile zostały objęte upoważnieniem:
- przekazania dostawcy przyjmującemu oraz konsumentowi, w przypadku gdy tego zażądał, wykazu istniejących zleceń stałych dotyczących poleceń przelewu oraz dostępnych informacji o udzielonych zgodach na realizację poleceń zapłaty, które mają zostać przeniesione;
- przekazania dostawcy przyjmującemu oraz konsumentowi, w przypadku gdy tego zażądał, dostępnych informacji o regularnie przychodzących poleceniach przelewu oraz zleconych przez wierzyciela poleceniach zapłaty zrealizowanych na rachunku płatniczym konsumenta w ciągu 13 miesięcy poprzedzających dzień zwrócenia się o te informacje;
- zaprzestania akceptowania poleceń zapłaty i przychodzących poleceń przelewu, ze skutkiem od dnia określonego w upoważnieniu, w przypadku gdy dostawca przekazujący nie zapewnia automatycznego przekierowywania przychodzących poleceń przelewu i poleceń zapłaty na rachunek płatniczy konsumenta u dostawcy przyjmującego;
- anulowania zleceń stałych ze skutkiem od dnia określonego w upoważnieniu;
- przekazania środków pieniężnych pozostających na rachunku płatniczym prowadzonym przez dostawcę przekazującego w dniu określonym przez konsumenta w upoważnieniu;
- zamknięcia rachunku płatniczego prowadzonego przez dostawcę przekazującego w dniu wskazanym przez konsumenta w upoważnieniu.
- Jeżeli dostawca przyjmujący jest podmiotem wymagającym członkostwa konsumenta, termin 2 dni roboczych jest liczony od dnia dokonania pozytywnej weryfikacji członkostwa.
- W związku z informacją, o której mowa w ust. 1, otrzymaną od dostawcy przyjmującego, dostawca przekazujący dokonuje następujących czynności, o ile są objęte upoważnieniem:
- przekazuje dostawcy przyjmującemu informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania upoważnienia;
- ze skutkiem od dnia określonego w upoważnieniu zaprzestaje akceptowania przychodzących na rachunek płatniczy poleceń przelewu i poleceń zapłaty w przypadku gdy nie zapewnia automatycznego przekierowywania przychodzących poleceń przelewu i poleceń zapłaty na rachunek płatniczy posiadany lub otwarty przez konsumenta u dostawcy przyjmującego, a w przypadku odmowy przyjęcia transakcji informuje płatnika lub odbiorcę o przyczynach odmowy;
- anuluje zlecenia stałe ze skutkiem od dnia określonego w upoważnieniu;
- przekazuje środki pieniężne pozostające na rachunku płatniczym prowadzonym przez niego na rachunek płatniczy prowadzony przez dostawcę przyjmującego, w dniu określonym w upoważnieniu;
- zamyka rachunek płatniczy w dniu określonym w upoważnieniu, jeżeli nie istnieją na nim nieuregulowane zobowiązania uniemożliwiające jego zamknięcie, i pod warunkiem zakończenia czynności wymienionych w pkt 1–3.
- W przypadku, gdy nieuregulowane zobowiązania uniemożliwiają zamknięcie rachunku płatniczego konsumenta w terminie, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, dostawca przekazujący niezwłocznie informuje o tym konsumenta.
- Dostawca przyjmujący, w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, wykonuje następujące czynności, o ile są objęte upoważnieniem:
- ustanawia i realizuje zlecenia stałe dotyczące poleceń przelewu, o których ustanowienie wystąpił konsument, ze skutkiem od dnia wskazanego w upoważnieniu;
- dokonuje niezbędnych przygotowań do akceptowania poleceń zapłaty i akceptuje polecenia zapłaty ze skutkiem od dnia wskazanego w upoważnieniu; w stosownych przypadkach informuje konsumenta o następujących prawach przysługujących mu zgodnie z art. 5 ust. 3 lit. d rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 260/2012 z dnia 14 marca 2012 r. ustanawiającego wymogi techniczne i handlowe w odniesieniu do poleceń przelewu i poleceń zapłaty w euro oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009: klient ma prawo zlecić swojemu dostawcy usług płatniczych:
– ograniczenie pobrania z tytułu polecenia zapłaty do określonej kwoty lub określonej częstotliwości lub obu takich pułapów;
– w przypadku gdy upoważnienie w ramach schematu płatniczego nie przewiduje prawa do zwrotu kwoty transakcji, skontrolowanie każdej transakcji polecenia zapłaty oraz sprawdzenie, czy kwota i częstotliwość przedłożonej transakcji polecenia zapłaty odpowiada kwocie i częstotliwości uzgodnionej w upoważnieniu, przed obciążeniem ich rachunku płatniczego, w oparciu o informacje dotyczące upoważnienia;
– zablokowanie wszelkich poleceń zapłaty z rachunku płatniczego klienta lub zablokowanie wszelkich poleceń zapłaty zainicjowanych przez jednego lub większą liczbę określonych odbiorców lub dopuszczenie jedynie poleceń zapłaty zainicjowanych przez jednego lub większą liczbę określonych odbiorców.
- informuje płatników wskazanych w upoważnieniu i dokonujących regularnie przychodzących poleceń przelewu na rachunek płatniczy konsumenta o danych identyfikujących rachunek płatniczy konsumenta u dostawcy przyjmującego oraz przekazuje płatnikom kopię upoważnienia;
- informuje odbiorców określonych w upoważnieniu i stosujących polecenie zapłaty do pobierania środków pieniężnych z rachunku płatniczego konsumenta o danych identyfikujących rachunek płatniczy konsumenta u dostawcy przyjmującego oraz o dniu, od którego polecenia zapłaty mają być realizowane z tego rachunku płatniczego, a także przekazuje tym odbiorcom kopię upoważnienia.
- W przypadku, gdy konsument osobiście przekazuje informacje, o których mowa w ust. 5 pkt 4 i 5, płatnikom lub odbiorcom, dostawca przyjmujący przekazuje konsumentowi, w terminie, o którym mowa w ust. 5, dane identyfikujące rachunek płatniczy oraz wskazuje datę, od której zlecenia stałe dotyczące poleceń przelewu oraz polecenia zapłaty mają być wykonywane z rachunku płatniczego prowadzonego przez dostawcę przyjmującego.
- Datę, od której zlecenia stałe dotyczące poleceń przelewu oraz polecenia zapłaty mają być wykonywane z rachunku płatniczego prowadzonego przez dostawcę przyjmującego, ustala się na co najmniej 6 dni roboczych licząc od dnia otrzymania przez dostawcę przyjmującego dokumentów przekazanych przez dostawcę przekazującego. W przypadku określenia daty na dzień wcześniejszy, zlecenia stałe dotyczące poleceń przelewu oraz polecenia zapłaty dostawca przyjmujący wykonuje po upływie 6 dni roboczych od dnia otrzymania przez dostawcę przyjmującego tych dokumentów.
- Jeżeli konsument poinformuje dostawcę prowadzącego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jego rachunek płatniczy o zamiarze otwarcia rachunku płatniczego u dostawcy prowadzącego działalność w innym państwie członkowskim, dostawca prowadzący rachunek płatniczy, po otrzymaniu tej informacji:
- przekazuje konsumentowi, nieodpłatnie, wykaz istniejących zleceń stałych dotyczących poleceń przelewu oraz udzielonych przez dłużnika zgodach na realizację poleceń zapłaty, o ile są dostępne, a także dostępne informacje o regularnie przychodzących poleceniach przelewu oraz zleconych przez wierzyciela poleceniach zapłaty zrealizowanych na rachunku płatniczym konsumenta w ciągu 13 miesięcy poprzedzających dzień otrzymania informacji;
- przekazuje środki pieniężne pozostające na rachunku płatniczym konsumenta na rachunek płatniczy konsumenta u nowego dostawcy usług płatniczych, o ile informacja zawiera dane umożliwiające jego identyfikację i identyfikację rachunku płatniczego konsumenta;
- zamyka rachunek płatniczy konsumenta, o ile takie żądanie jest objęte informacją.
- W przypadku gdy konsument nie ma na rachunku płatniczym nieuregulowanych zobowiązań, dostawca prowadzący ten rachunek realizuje czynności określone w ust. 8 w dniu wskazanym przez konsumenta, nie wcześniej jednak niż po upływie 6 dni roboczych od dnia otrzymania informacji konsumenta, chyba że konsument i dostawca uzgodnią inny termin. W przypadku, gdy na rachunku płatniczym konsumenta znajdują się nieuregulowane zobowiązania, które uniemożliwiają jego zamknięcie, dostawca niezwłocznie informuje o tym konsumenta.
III. Zakres usług płatniczych świadczonych przez dostawcę przyjmującego, warunki ich świadczenia oraz możliwe ograniczenia, które mogą wyniknąć w trakcie przeniesienia rachunku płatniczego w powiązaniu z tymi usługami:
Zakres usług płatniczych świadczonych przez dostawcę przyjmującego oraz warunki ich świadczenia, wynikają z obowiązującej u dostawcy przyjmującego taryfy opłat i prowizji. Ewentualne, możliwe ograniczenia, które mogą wyniknąć w trakcie przeniesienia rachunku płatniczego w powiązaniu z tymi usługami, mogą wyniknąć z faktu braku świadczenia określonych usług przez dostawcę przyjmującego, które były świadczone dotychczas na rzecz konsumenta przez dostawcę przekazującego, lub świadczenia ich przez dostawcę przyjmującego w innym zakresie, w odniesieniu do dostawcy przekazującego. Z uwagi na indywidualny charakter przedmiotowych kwestii, szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają pracownicy Banku Spółdzielczego w Rzepinie, którzy są również zobowiązani do udostępnienia klientowi dokumentów, określających zakres usług płatniczych świadczonych przez dostawcę przyjmującego oraz warunki ich świadczenia.
IV. Opłaty związane z przeniesieniem rachunku płatniczego:
- Opłaty pobierane od konsumenta przez dostawcę przekazującego lub dostawcę przyjmującego za czynności inne niż przekazywanie informacji, o których mowa w pkt II ust. 1 pkt 1 i 2, nie mogą być wyższe niż rzeczywiste koszty ponoszone przez danego dostawcę z tytułu wykonywanych czynności.
- Dostawca przekazujący nie może pobierać opłat od konsumenta oraz dostawcy przyjmującego za przekazywanie informacji, o które zwrócił się ten dostawca zgodnie z pkt II. ust. 1 pkt 1 i 2.
- Opłaty związane z przeniesieniem rachunku płatniczego są wskazane w obowiązującej u dostawców taryfie opłat i prowizji. Aktualnie obowiązujące taryfy opłat i prowizji stosowane przez dostawcę przekazującego jak i dostawcę przyjmującego, dostępne są u pracowników działów depozytowych poszczególnych placówek Banku Spółdzielczego w Rzepinie. Przedmiotowe dokumenty mogą być również udostępnione na stronach internetowych dostawców usług płatniczych.
- Bank Spółdzielczy w Rzepinie z tytułu przeniesienia rachunku płatniczego nie pobiera opłat.
V. Dane, które konsument będzie musiał przedstawić w celu przeniesienia rachunku płatniczego:
- W celu rozpoczęcia procedury przeniesienia rachunku konsument jest zobowiązany:
- wskazać dostawcę przekazującego i dostawcę przyjmującego,
- określić szczegółowo rachunki, które mają być przedmiotem przeniesienia, wraz ze wskazaniem stanu środków na tych rachunkach,
- wskazać szczegółowo zakres usług, które mają zostać przeniesione w związku z przeniesieniem rachunku,
- określić szczegółowo przychodzące polecenia przelewu i zlecenia stałe dotyczące poleceń przelewu oraz udzielić dostawcy przyjmującemu zgód na realizację poleceń zapłaty, które mają zostać przeniesione,
- określić datę, od której zlecenia stałe dotyczące poleceń przelewu oraz polecenia zapłaty mają być wykonywane z rachunku płatniczego prowadzonego przez dostawcę przyjmującego,
- wskazać płatników dokonujących regularnie przychodzących poleceń przelewu na rachunek płatniczy konsumenta,
- wskazać odbiorców stosujących polecenie zapłaty do pobierania środków pieniężnych z rachunku płatniczego konsumenta.
VI. Pozasądowych procedur rozstrzygania sporów, w tym właściwych sądów polubownych:
Bank jest podmiotem podlegającym nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
- W przypadku sporu z Bankiem klient może zwrócić się o pomoc do Miejskiego
lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta. - Od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację klient może:
- odwołać się do wyższych szczebli decyzyjnych Banku, w tym do Rady Nadzorczej Banku;
- złożyć zapis na Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego;
- skorzystać z instytucji Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich;
- złożyć wniosek do Rzecznika Finansowego w sprawie rozwiązania sporu lub
- wystąpić z powództwem do sądu powszechnego.
- Podmiotami uprawnionymi do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich są:
- Rzecznik Finansowy, adres strony internetowej: www.rf.gov.pl;
- Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, adres strony internetowej: www.knf.gov.pl/regulacje/Sad_Polubowny/index.jsp;
- Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich, adres strony internetowej: www.zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/dzialalnosc.
Do pobrania
Konsumencki kredyt gotówkowy:
Kredyt przeznaczony na dowolny cel konsumpcyjny.
Warunki otrzymania:
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
- posiadanie zdolności kredytowej,
- pozytywna ocena wiarygodności,
- posiadanie udokumentowanego źródła dochodu,
- zabezpieczenie spłaty inne niż hipoteczne.
Parametry produktu:
Korzyści:
- dowolny cel kredytowy,
- łatwy i szybki dostęp do uzyskania kredytu,
Kredyt w rachunku oszczędnościowo – rozliczeniowym (ROR):
Kredyt skierowany do osób o stałych comiesięcznych wpływach na rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy.
Warunki otrzymania:
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
- posiadanie zdolności kredytowej,
- pozytywna ocena wiarygodności,
- posiadanie udokumentowanego źródła dochodu,
- posiadanie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w BS w Rzepinie
Parametry kredytu:
- minimalna kwota kredytu: 500,00zł; maksymalna: 255 550,00zł – nie więcej niż 6-cio krotność stałych miesięcznych wpływów na ROR,
- brak minimalnego okresu kredytowania; maksymalny: 5 lat,
- oprocentowanie: stałe – przy kredycie z terminem spłaty do 2-ch lat, zmienne – jeżeli okres spłaty kredytu przekracza 2 lata.
Korzyści:
- możliwość wypłaty środków w dowolnym momencie,
- kredyt odnawialny, co oznacza, że każdy wpływ na ROR zmniejsza zadłużenie przy jednoczesnej możliwości ponownego wykorzystania środków, które wpłynęły,
- możliwość podpisania nowej umowy tzw. odnowienia limitu bez konieczności spłaty wykorzystanej dotychczas kwoty kredytu.
Dokumenty i druki
Kredyt konsolidacyjny zabezpieczony hipotecznie:
Dedykowany osobom, które posiadają zdolność kredytową, z przeznaczeniem na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów na cele mieszkaniowe, limitów kredytowych, kart kredytowych, pożyczek hipotecznych, kredytów ratalnych, kredytów gotówkowych, kredytów samochodowych i innych kredytów konsumpcyjnych. 30% wartości kredytu może być przeznaczone na inny dowolny cel konsumpcyjny.
Minimalna kwota kredytu to 5 000,00zł, a maksymalna 1 000 000,00zł.
Minimalny okres kredytowania to 12 – m-cy, a maksymalny 30 lat.
Oprocentowanie zmienne oparte o stawkę bazową np. WIBOR i stałą marżę banku.
Korzyści:
- skupienie całości zobowiązań kredytowych w jednym produkcie (jedna comiesięczna rata kredytowa),
- zmniejszenie obciążenia budżetu domowego, dzięki możliwości wydłużenia okresu kredytowania (maksymalnie do 30 lat)
- możliwość dokonania dodatkowych zakupów (do 30% wartości kredytu na dowolny cel),
- atrakcyjne oprocentowanie.
Kredyt konsumpcyjny zabezpieczony hipotecznie:
Dedykowany osobom, które posiadają zdolność kredytową, z przeznaczeniem na dowolny cel konsumpcyjny.
Minimalna kwota kredytu to 5 000,00zł, a maksymalna 100 000,00zł.
Minimalny okres kredytowania to 12 miesięcy, maksymalny: 10 lat.
Oprocentowanie zmienne oparte o stawkę bazową np. WIBOR i stałą marżę banku.
Korzyści:
- dowolny cel kredytowy,
- możliwość wyboru długiego okresu kredytowania – do 10 lat,
- atrakcyjne oprocentowanie.
Pożyczka hipoteczna:
Dedykowany osobom, które posiadają zdolność kredytową, z przeznaczeniem na cel nieokreślony.
Minimalna kwota pożyczki to 5 000,00zł, maksymalna: 500 000,00zł.
Minimalny okres kredytowania: 36 miesięcy, maksymalny: 30 lat.
Oprocentowanie zmienne oparte o stawkę bazową np. WIBOR i stałą marżę banku.
Korzyści:
- wnioskodawca nie ujawnia i nie jest zobowiązany do udokumentowania celu pożyczki,
- możliwość wyboru długiego okresu kredytowania – do 30 lat,
- atrakcyjne oprocentowanie.
Dokumenty i druki
Kredyt mieszkaniowy zabezpieczony hipotecznie:
Dedykowany osobom, które posiadają zdolność kredytową, z przeznaczeniem na:
- budowę, rozbudowę, przebudowę, remont, modernizację oraz dokończenie budowy nieruchomości mieszkalnej,
- przebudowę pomieszczeń lub budynków niemieszkalnych na cele mieszkalne,
- nabycie nieruchomości mieszkalnej,
- przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego lub spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu w lokal mieszkalny,
- zamianę nieruchomości mieszkalnej na inną nieruchomość mieszkalną,
- wykup lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego stanowiących własność zakładu pracy lub mienie komunalne,
- całkowitą spłatę terminowo obsługiwanych kredytów zaciągniętych na cele, o których mowa w pkt 1-6,
- refinansowanie nakładów poniesionych na cele określone w pkt 1-6,
- nabycie udziału w nieruchomości mieszkalnej, pod warunkiem ustanowienia hipoteki na całej nieruchomości,
- inne cele związane z zaspokajaniem potrzeb mieszkaniowych,
- cel dowolny – łącznie z jednym z celów kredytowania wymienionych w pkt 1-10.
Minimalna kwota kredytu to 5 000,00zł, a maksymalna 1 000 000,00zł.
Minimalny okres kredytowania to 12 – m-cy, a maksymalny 30 lat.
Oprocentowanie zmienne oparte o stawkę bazową np. WIBOR i stałą marżę banku.
Korzyści:
- szeroki zakres celu kredytowania – z możliwością łączenia celu w zakresie od pkt 1-11
- możliwość refinansowania już poniesionych nakładów na cele wskazane w pkt 1-6,
- możliwość wyboru długiego okresu kredytowania do 30 lat,
- możliwość współkredytobrania z dowolną osobą – w celu poprawy zdolności kredytowej,
- możliwość zastosowania karencji w spłacie kapitału kredytu do 24 miesięcy,
- atrakcyjne oprocentowanie.
Kredyt mieszkaniowy niezabezpieczony hipotecznie:
Parametry produktu identyczne jak w „Kredycie mieszkaniowym zabezpieczonym hipotecznie” z wyjątkiem polegającym na przyjęciu innej formy zabezpieczenia spłaty kredytu niż hipoteka na nieruchomości.
Dokumenty i druki
Konsumencki kredyt okazjonalny:
Kredyt przeznaczony na dowolny cel konsumpcyjny.
Warunki otrzymania:
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
- posiadanie zdolności kredytowej,
- pozytywna ocena wiarygodności,
- posiadanie udokumentowanego źródła dochodu,
- zabezpieczenie spłaty inne niż hipoteczne.
Parametry produktu:
- minimalna kwota kredytu: 500,00zł, maksymalna 255 550,00zł
- bez minimalnego okresu kredytowania przy maksymalnym obejmującym 1rok.
Korzyści:
- dowolny cel kredytowy,
- łatwy i szybki dostęp do uzyskania kredytu,
- bardzo atrakcyjne stałe oprocentowanie kredytu,
- gwarancja niezmienności oprocentowania przez cały okres kredytowania.
Dokumenty i druki
Bank oferuje szeroką gamę kart płatniczych, jeśli nie lubisz nosić gotówki wybierz naszą kartę:
Maestro
Karta otrzymywana na wniosek klienta bez skomplikowanych formalności, możesz również wskazać osobę której będzie wydana dodatkowa karta. Dzięki Maestro masz całodobowy dostęp do Twoich pieniędzy w kraju i za granicą. Bezpłatnie wypłacasz pieniądze z sieci bankomatów SGB i BPS. Transakcje dokonywane przy użyciu karty Maestro są potwierdzane PIN–em lub podpisem, w każdej chwili możesz sprawdzić stan swojego rachunku w bankomacie SGB oraz za pośrednictwem bankowości elektronicznej a w przypadku zagubienia karty możesz ją zablokować przez cała dobę.
Visa Elektron / Visa Elektron payWave / Visa młodzieżowa
Funkcjonalna i nowoczesna karta debetowa umożliwiająca wypłatę gotówki i realizację transakcji bezgotówkowych również w formie zbliżeniowej do kwoty 50,00 zł . Dzięki tej karcie Posiadacz ma swobodny dostęp do gotówki w bankomatach oznaczonych logo Visa w kraju i za granicą przez cała dobę, bezpłatnie wypłaca gotówkę z bankomatów sieci SGB i BPS oraz ma kontrolę nad finansami poprzez możliwość sprawdzenia stanu środków w bankomacie SGB oraz za pośrednictwem bankowości elektronicznej a w przypadku zagubienia karty możesz ją zablokować przez cała dobę.
Rachunki bieżące i terminowe prowadzone w walutach wymienialnych USD; EURO; GBP. Dowolna forma wpłat i wypłat z rachunku, możliwość dokonywania rozliczeń międzynarodowych i nieograniczony dostęp do środków na rachunku.
Do pobrania
Jeśli posiadasz telefon komórkowy w sieci:
- Diallo
- Heyah
- Orange
- Plus na kartę
- Polsat cyfrowy
- T-mobile na kartę
- Play
- wRodzinie
- nju Mobile
- Virgin Mobile
- Lycamobile
możesz doładować konto dowolnego telefonu komórkowego za pośrednictwem Internet banking dla firm. Za usługę doładowania nie jest pobierana żadna dodatkowa opłata a telefon zostaje automatycznie zasilony wybraną kwotą doładowania, która obciąży państwa rachunek w naszym Banku.

Dzięki unijnym przepisom dokonywane przez Ciebie płatności elektroniczne stają się tańsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze. Oto przykłady […]
Zastrzeganie kart:
Numery telefonów dostępne całą dobę:
- 22 / 515 31 50
- +48 22 / 515 31 50 (dla dzwoniących z zagranicy)