Deklaracja dostępności - Bank Spółdzielczy w Rzepinie SGB BS Rzepin

Szybki kontakt
95 759 63 45

Deklaracja dostępności

Bank Spółdzielczy w Rzepinie (zw. dalej także Bankiem) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bsrzepin.pl

Data publikacji strony internetowej: 2021. Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 11.07.2025.

Stan dostępności cyfrowej

Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne w większości z powodu nieproporcjonalnego obciążenia:

  • Część zamieszczonych plików .PDF nie jest dostępna cyfrowo dla czytników ekranu, nie posiada struktury opartej o nagłówki. W miarę możliwości błędy w tego rodzaju dokumentach zostaną poprawione, a nowe dokumenty powstaną zgodnie ze standardem dostępności.
  • Część plików .PDF to skany dokumentów. Zasadniczo, pliki te będą eliminowane lub treści równolegle udostępniane w formie zgodnej z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia są pozbawione opisu alternatywnego. Tego typu niedopatrzenia będą eliminowane.
  • Pliki do pobrania nie zawierają informacji o formacie oraz rozmiarze. Błąd ten zostanie naprawiony niezwłocznie.
  • Brak tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. To rozwiązanie przewyższa możliwości finansowe podmiotu.

Treści wyłączone

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Niniejszą deklarację sporządzono dnia 11.07.2025, na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych oraz skrótów szybkiej nawigacji dla czytnika ekranu.

Bank Spółdzielczy w Rzepinie; w latach xxxx dokonał wielu konsultacji i przedsięwziął wiele kroków, aby uczynić stronę internetową, jak najbardziej przyjazną dla osób ze szczególnymi potrzebami. W xxxx zainwestowaliśmy w zupełnie nową stronę internetową, a w 2025 roku wdrożyliśmy dodatkowe ułatwienia dostępu z zakresu WCAG 2.1: powiększenie tekstu, wysoki kontrast, negatyw, podkreślenie linków, czytelna czcionka, usprawnienia dla osób niedowidzących, niewidomych, z dysleksją itp.

Nasza strona:

– powstała w technologii HTML5,
– zbudowana jest w oparciu o mechanizm RWD (responsive web design), aby jej układ dostosowywał się samoczynnie do rozmiaru okna przeglądarki, na której jest wyświetlany np. przeglądarki smartfonów czy tabletów. Strona utworzona tą techniką jest uniwersalna: wyświetla się dobrze na dużych ekranach oraz na smartfonach i tabletach: zmienia swój rozmiar oraz układ, obsługuje różne rozdzielczości w zależności od przekątnej ekranu, na jakim aplikacja webowa, czy strona internetowa ma być wyświetlona.
– jest zgodna ze standardem W3C (www), co zapewnia ich optymalnie wyświetlane w każdej przeglądarce i dostępność na każdym urządzeniu, jest ona przyjazna dla Google.
– jest wyposażona jest w system CMS do samodzielnej administracji strony, system zapewnia również możliwości rozwoju technologicznego.
– wykorzystuje bardzo czytelną czcionkę Open+Sans dostarczoną od Google Font. Minimalny rozmiar czcionki to 12/13 (1em skalowany w dowolnym zakresie w zależności od potrzeb użytkownika)
– odstępy – interlinia dla paragrafu wynosi 1,7, interlinia dla nagłówków wynosi 1,3, co czyni ją bardzo przejrzystą dla osób ze szczególnymi potrzebami (np. dyslektyków itp.)
– kontrasty – zastosowane kontrasty spełniają wymagania AA/AAA, seniorzy i inne osoby o specjalnych potrzebach mają problemy z czytaniem tekstu o niskim kontraście.
– nowa strona internetowa Banku jest dowolnie skalowana przez użytkownika względem indywidualnych potrzeb.

Na naszej stronie zostały mechanizmy ułatwiające przeglądanie dla osób ze specjalnymi potrzebami:
– Powiększenie tekstu
– Wysoki kontrast
– Negatyw
– Podkreślenie linków
– Wywołanie popularnej i czytelnej czcionki (Verdana / Arial)

Co szczególnie ważne dla osób niewidomych i niedowidzących strona wykorzystuje usprawnienia technologiczne do ewentualnej współpracy z czytnikami tekstu jak np. Narrator (Windows) lub innego rodzaju oprogramowanie tego typu.

Pliki do pobrania z naszej strony internetowej będą sporządzane zgodnie ze standardem dostępności, a zdjęcia będą miały opis alternatywny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych oraz skrótów szybkiej nawigacji dla czytnika ekranu.

Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mogą kontaktować się z pracownikami Banku za pośrednictwem: poczty elektronicznej: bsrzepin@poczta.com.pl,
telefonu: 95 759 63 46 oraz osobiście w placówkach Banku.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adres e-mail bsrzepin@poczta.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu tel: 95 759 63 46. Tą samą drogą można także składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej lub jej elementu oraz udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

W takim żądaniu prosimy podać:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe,
  • dokładny adres podstrony, na której opublikowano niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zostanie zapewniona dostępność cyfrowa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Odmawia się zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej.

Postępowanie odwoławcze

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, zgodnie z art. 18 ust. 6 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

W przypadku, odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność usług w kanale stacjonarnym

W Banku Spółdzielczym w Rzepinie przyjęliśmy rozwiązania, dzięki którym realizujemy dostępne usługi bankowe:

  1. zgodnie z zasadami prostego języka uprościliśmy dokumenty dla klientów indywidualnych. Są to:
    • umowa ramowa
    • Regulamin kont dla klientów indywidualnych wraz z Załącznikami:
      Załącznik nr 1 Przelewy natychmiastowe Express ELIXIR (dawniej zwany: Zasady realizacji przelewów natychmiastowych w systemie Express ELIXIR)
      Załącznik nr 2 Instrumenty płatnicze (dawniej zwany: Zasady wydawania i funkcjonowania instrumentów płatniczych)
      Załącznik nr 3 Elektroniczne kanały dostępu (dawniej zwany: Zasady udostępniania i funkcjonowania elektronicznych kanałów dostępu)
      Załącznik nr 4 Kantor SGB w bankowości elektronicznej (dawniej zwany: Zasady świadczenia usługi Kantor SGB w ramach usług bankowości elektronicznej)
      Załącznik nr 5 Moje Dokumenty SGB (dawniej zwany: Zasady świadczenia usługi Moje Dokumenty SGB)
      Załącznik nr 6 Zasady składania skarg na brak dostępności niektórych produktów i usług
    • klauzule administratora danych osobowych (RODO)
    • formularze dotyczące składania skarg i reklamacji oraz wprowadziliśmy skargę na brak dostępności (również napisane prostym językiem).
  2. wprowadziliśmy nowe elementy do standardów obsługi klientów w naszym banku. W lepszym i bardziej wszechstronnym stopniu uwzględniają potrzeby osób z niepełnosprawnością.
  3. wprowadziliśmy bardziej zrozumiałą komunikację pomiędzy doradcami a klientami.
  4. na bieżąco dostosowujemy dokumentację papierową do potrzeb naszych klientów.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacje, które przekazujemy są zrozumiałe. Chcemy, by wszyscy klienci Banku mieli równy dostęp do naszych usług, bez względu na swoje potrzeby. Dokumenty, które stosujemy sporządzamy w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731), czyli:

  • piszemy je w zrozumiały sposób
  • używamy czcionki o odpowiednim rozmiarze i kroju. Stosujemy odpowiedni kontrast oraz odstępy między literami, wierszami i akapitami.
  • zapewniliśmy szkolenia dla wybranych pracowników Oddziałów oraz Centrali z zasad prostego języka.

Dokumenty i inne treści piszemy prostym i zrozumiałym językiem. Pracujemy według standardu prostego języka, który rekomenduje Związek Banków Polskich.

Dostępność architektoniczna

Bank Spółdzielczy w Rzepinie dysponuje czterema lokalami służącymi realizacji celów statutowych. Każdy z nich jest częściowo dostosowany do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Praca Banku zorganizowana jest tak, aby zdecydowana większość spraw, z którymi zgłaszają się beneficjenci, załatwiana była w najbardziej dogodny dla nich sposób. Lokale, o których mowa to:

  1. Bank Spółdzielczy w Rzepinie CENTRALA – ul. Dworcowa 9, 69-110 Rzepin
  2. Bank Spółdzielczy w Rzepinie, Oddział w Cybince – ul. Szkolna 7, 69-108 Cybinka
  3. Bank Spółdzielczy w Rzepinie, Oddział w Słubicach – ul. Wojska Polskiego 170, 69-100 Słubice
  4. Bank Spółdzielczy w Rzepinie, Oddział w Gubinie – ul. Piastowska 9, 66-620 Gubin

Przy lokalach Banku na parkingach osiedlowych znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla pojazdów osób z niepełnosprawnością, oznakowanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 kwietnia 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019, poz.2311).

Opis dostępności lokali:

Bank Spółdzielczy w Rzepinie CENTRALA

Miejsca parkingowe
Przy placówce Banku znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością od strony wejścia do Banku w odległości 200 metrów.

Dostępność wejścia i lokalu:

  • Do lokalu, mieszczącego się na piętrze prowadzą schody, wejście jest niedostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim. Przed wejściem umieszczony jest domofon, umożliwiający kontakt z pracownikami Banku w razie wszelkich potrzeb.
  • Wejścia do poszczególnych pomieszczeń pozbawione są progów
  • Strefa wejściowa oraz korytarz i pozostałe pomieszczenia są doświetlone.
  • W biurze placówki znajduje się stanowisko wyposażone w lupę tradycyjną umożliwiającą odczytywanie oraz wypełnianie dokumentów przez osoby słabowidzące.
  • Ściany, podłogi, stolarka mają kontrastowe zestawienia.
  • Możliwy jest wstęp z psem asystującym do budynku.

Bank Spółdzielczy w Rzepinie, Oddział w Cybince

Miejsca parkingowe
Przed wejściem do placówki Banku znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Przed wejściem umieszczony jest domofon, umożliwiający kontakt z pracownikami Banku w razie wszelkich potrzeb.

Dostępność wejścia i lokalu:

  • Do lokalu, mieszczącego się na parterze prowadzą schody, wejście jest niedostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim.
  • Strefa wejściowa oraz korytarz i pozostałe pomieszczenia są dobrze doświetlone
  • Ściany, podłogi, stolarka mają kontrastowe zestawienia.
  • W biurze placówki znajduje się stanowisko wyposażone w lupę tradycyjną umożliwiającą odczytywanie oraz wypełnianie dokumentów przez osoby słabowidzące.
  • Wejścia do poszczególnych pomieszczeń pozbawione są progów
  • Możliwy jest wstęp z psem asystującym do budynku.

Bank Spółdzielczy w Rzepinie, Oddział w Słubicach

Miejsca parkingowe
Przy placówce Banku znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością od strony wejścia do Banku w odległości 50-100 metrów.

Dostępność wejścia i lokalu:

  • Wejście do placówki Banku jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim.
  • Strefa wejściowa oraz korytarz i pozostałe pomieszczenia są doświetlone.
  • W biurze placówki znajduje się stanowisko wyposażone w lupę tradycyjną umożliwiającą odczytywanie oraz wypełnianie dokumentów przez osoby słabowidzące.
  • Do dyspozycji beneficjentów są biurka umożliwiające komfortowe załatwianie spraw/wypełnianie dokumentów osobom na wózkach.
  • Ściany, podłogi, stolarka mają kontrastowe zestawienia.
  • Wejścia do poszczególnych pomieszczeń pozbawione są progów
  • Możliwy jest wstęp z psem asystującym do budynku.

Bank Spółdzielczy w Rzepinie, Oddział w Gubinie

Miejsca parkingowe
Przy placówce Banku znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością od strony wejścia do Banku w odległości 200-300 metrów.

Dostępność wejścia i lokalu:

  • Do lokalu, mieszczącego się na parterze prowadzą schody na zewnątrz budynku. Wejście jest niedostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim. Przed wejściem umieszczony jest domofon, umożliwiający kontakt z pracownikami Banku w razie wszelkich potrzeb.
  • Strefa wejściowa, hol i pozostałe pomieszczenia są dobrze oświetlone.
  • Ściany, podłogi, stolarka mają kontrastowe zestawienia.
  • W biurze placówki znajduje się stanowisko wyposażone w lupę tradycyjną umożliwiającą odczytywanie oraz wypełnianie dokumentów przez osoby słabowidzące.
  • Możliwy jest wstęp z psem asystującym do budynku.

Obecnie ponosimy liczne inwestycje, aby przystosować jak najbardziej nasze lokale do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami.

Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług – bankomaty

W Banku Spółdzielczym w Rzepinie możesz skorzystać z 6 bankomatów. Znajdują się w następujących lokalizacjach:

  1. Rzepin, ul. Dworcowa 9
  2. Cybinka, ul. Szkolna 7
  3. Gubin, ul. Piastowska 9
  4. Słubice, ul. Wojska Polskiego 170
  5. Kowalów, ul. Radowska 27
  6. Maszewo, Maszewo 68

Informacje związane z obsługą bankomatu lub wpłatomatu znajdziesz na stronie: Instrukcja obsługi bankomatów
Problemy związane z działaniem i obsługą bankomatów lub wpłatomatów możesz zgłaszać na adres: bsrzepin@poczta.com.pl lub przez infolinię pod numerem 95 759 63 46.

Dostępność kart płatniczych

Nasze karty płatnicze posiadają ułatwienia dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wprowadzone rozwiązania do naszych kart:

  • EMBOS – wypukły numer na karcie, który możesz wyraźnie wyczuć dotykiem. Dotyczy to kart kredytowych.
  • na krótszym boku karty znajduje się wcięcie, które pokazuje, jak używać karty w terminalach i bankomatach.

Wszystkie niezbędne informacje możesz otrzymać w placówkach naszego Banku, ale również na naszej infolinii pod numerem 95 759 63 46.

Obecnie ponosimy liczne inwestycje, aby przystosować jak najbardziej nasze lokale do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami.
Dodatkowo montujemy tabliczki/znaki oraz taśmy ostrzegawcze: odblaskowe i żółte ułatwiające poruszanie się w naszych obiektach, inwestujemy także w dzwonek bezprzewodowy do placówki w Cybince, aby pomóc seniorom do nas dotrzeć w razie potrzeby. Jesteśmy w trakcie wymiany bankomatów na urządzenia z modułem NFC umożliwiające zbliżeniową wypłatę gotówki. Nasza instytucja skupia wokół siebie wykwalifikowanych pracowników, którzy w razie potrzeby służą pomocą osobom ze szczególnymi potrzebami – pomogą dotrzeć do celu, wesprą ramieniem, osobom niedosłyszącym przekażą informacje za pośrednictwem urządzenia mobilnego lub kartki. Do naszych wszystkich lokali może wejść pies przewodnik.
Jesteśmy otwarci na sugestie naszych beneficjentów i chcemy wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom.

Dokumenty do pobrania

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone dla Banku Spółdzielczego w Rzepinie.

Realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl Strony internetowe Szczecin

Skip to content